2014年6月16日月曜日

Graducation for a tricycle



              
      よく晴れた気持ちの良い日曜日。朝から息子の練習試合に出かけてきました。
                  
 
 
娘に自転車の練習をさせねばと思いつつ、お兄ちゃん中心の生活になってしまって
練習が出来ないまま、5歳になってしまい・・・・・。
今日はお天気もいいので、お兄ちゃんの試合中に特訓することにしました。
 
 
 
まずはウォーミングアップ?
 
 
 
 
最初は若干怖がっているようでしたが、数回成功して
コツを掴んだようで、その後も自主練を重ねていました(笑)。
 
 
 
前日のお友達宅でのワールドカップ観戦でベッドに入ったのは0時を過ぎていましたが、
朝はいつも通りに起きてサッカーに精を出していました。
 
 
 
 
帰ったら父の日ということでロブスターを茹でて夕飯に。
 
 
 
 
 
One fine Sunday, we went to a park to watch my son's soccer game.
My daughter still rides on a tricycle even though she turned 5 last February
so I decided to make her practice.
 
 
She got a little bit scared first a few rides
but she practiced, practiced , practiced.............repeatedly.
She finally could make a huge  success.
Good job, my daughter!!
 
 
My son went to a bed after 12a.m. last night because of the world cup game.
But he woke up early as usual and went to a game. He is a young tough guy.....
 
 
I made a lobster dinner for a Father's Day.
We really enjoyed the flavour of the lobster.
 
 
 

0 件のコメント: